REKLAMA

Kompleksowa drogowa inwestycja w ulicy Czerwonej zakończona

Kompleksowa drogowa inwestycja w ulicy Czerwonej zakończona

Zwiększone bezpieczeństwo, lepszy dojazd do strefy przemysłowej czy odciążenie ruchu na ulicy przylegającej do największego osiedla. Zakończona rozbudowa ul. Czerwonej to infrastrukturalna inwestycja, która zmienia drogowy krajobraz tej części miasta.
W przypadku modernizacji ulicy Czerwonej sama nazwa zadania nie streszcza jej rozległego zakresu, a jedynie wskazuje na lokalizację. W tym przypadku w ramach zrealizowanego zadania zmodernizowano i rozbudowano nie tylko wspomnianą ulicę Czerwoną, ale także sieć pobliskich dróg i skrzyżowań. Powstały cztery nowe bezpieczne rodna, przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, ponad 60 miejsc postojowych dla aut osobowych i ciężarowych oraz nowe fragmenty ulic, w tym odcinek łączący ulicę Skłodowskiej i Czerwoną.

  • To bardzo rozległe zadanie, które tak naprawdę zmienia komfort, funkcjonalność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego w tej części miasta. Jeśli chodzi o ruch drogowy, była to przestrzeń skomplikowana. Funkcjonuje tam bowiem zarówno ruch przelotowy, ruch ze strefy przemysłowej oraz pojazdy i piesi z największego osiedla mieszkaniowego. Cieszy mnie, że to zadanie udało się przeprowadzić sprawnie i bardzo szybko zapewniać przejezdność kolejnych modernizowanych fragmentów, tak aby kierujący musieli borykać się z najmniejszą możliwą ilością utrudnień – podsumowuje Prezydent Miasta Skierniewice Krzysztof Jażdżyk.

Kompleksowość realizowanej inwestycji najlepiej widać poprzez analizę płynących z niej korzyści. Wśród nich warto wymienić:
• poprawę bezpieczeństwa – w ramach zadania wybudowano cztery skrzyżowania o ruchu okrężnym. Bezpieczne ronda zastąpił tradycyjne skrzyżowania, na których często dochodziło do drogowych zdarzeń. Wystarczy przypomnieć chociażby skrzyżowanie ulic Skłodowska-Czerwona, gdzie dochodziło do lokalnych korków oraz kolizji. Nie bez znaczenia jest także rozwój infrastruktury dla miłośników jednośladów. Nowa ścieżka połączyła sieć dróg rowerowych w mieście z traktem, który prowadzi za granice miasta, wzdłuż Drogi Wojewódzkiej nr 705.
• lepszy dojazd do strefy przemysłowej oraz parkowanie – inwestycja usprawniła dojazd do strefy przemysłowej i parkowanie na jej obszarze. Ulica Czerwona to m.in. droga dojazdowa do kilku dużych film prywatnych (w tym firm: Polski Ogród Hortex, Bruk-Bet, Pilkington, VOG Polska), miejskiej spółki Energetyka Cieplna, skierniewickiego Urzędu Skarbowego czy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
• odciążenie ruchu lokalnego i sublokalnego w ul. Skłodowskiej – przeniesienie części ruchu z ulicy Skłodowskiej-Curie na położoną równolegle ulicę Czerwoną zwiększyło funkcjonalność połączeń drogowych na osiedlu Widok, największym osiedlu mieszkaniowym w Skierniewicach
• dalsze możliwości rozwoju dróg – w przyszłości, w ramach planowanej budowy obwodnicy wschodniej, stworzone drogowe rozwiązania pozwolą na bezpieczne wyprowadzenie ruchu kołowego z miasta.

Zadanie opiewające na kwotę blisko 43 mln zł wykonała dla miasta firma Skanska SA. Co ważne, niemal połowa środków pochodzi z dofinansowań zewnętrznych. Miasto pozyskało 15,1 mln zł z Ministerstwa Infrastruktury (rezerwa subwencji ogólnej budżetu państwa). Kolejne 4,4 mln to środki przekazane przez Wojewodę Łódzkiego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Koszty inwestycji: 42 955 164,06
Fotorelacja z otwarcia [TUTAJ]

Finansowanie:
Miasto Skierniewice: ok. 24,4 mln zł brutto
Subwencja Ministerstwa Infrastruktury: ok. 15,1 mln zł brutto
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg.: ok. 4,4 mln zł brutto

Czytaj także